Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 7 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 7 =

Scena Monopolis

Tegoroczna Letnia Scena Monopolis ugości dwa uznane stołeczne teatry: Teatr Polski i Teatr Kamienica. Bezpłatne spektakle zostaną wystawione dla łodzian w zabytkowym parku Źródliska.
Letnia Scena Monopolis to projekt wpisujący się w wieloletnią kulturalną działalność dewelopera Virako. Monopolis gościł już wielu wybitnych artystów, jeszcze przed rozpoczęciem prac renowacyjnych stał się miejscem ważnych wydarzeń – wystaw, wernisaży, koncertów, projekcji filmowych i sesji zdjęciowych.

- Od samego początku myślenia o Monopolis kultura stanowiła jego ważny element - mówi Krzysztof Witkowski, prezes zarządu Virako. - Jeszcze przed fizycznym rozpoczęciem projektu gościliśmy w dawnym Polmosie Red Bull Tour Bus z koncertami Moniki Brodki i Krzysztofa Zalewskiego. Brian Griffin w ramach Fotofestiwalu zorganizował u nas swoją wystawę. Podczas Kinopolis tworzonego wspólnie z kinem Charlie zaprosiliśmy łodzian na plenerowe pokazy filmowe, a  klimatyczny koncert fortepianowy na rampie rozładunkowej był doskonałą okazją do zapoznania się z talentem najmłodszej polskiej finalistki Konkursu Chopinowskiego - Zuzanny Pietrzak. To tylko kilka z wielu wydarzeń kulturalnych, które współtworzyliśmy. Dzisiaj prezentujemy kolejny projekt - Letnią Scenę Monopolis

Virako zaprosiło do współpracy dwa stołeczne teatry: Polski i Kamienica. Oba wystawią podczas tegorocznej Letniej Sceny Monopolis po dwa spektakle. Przedstawienia zostały zaplanowane raz w miesiącu. - Ze względu na rozpoczynające się w Monopolis roboty budowlane, tego lata zapraszamy do parku Źródliska. Podczas każdego przedstawienia na widowni zasiąść będzie mogło nawet 500 osób - zapowiada Krzysztof Witkowski.

Letnią Scenę Monopolis otworzy 22 czerwca o godz. 21:00 “Szkoła Żon” Jacques’a Lassalle’a, w której będziemy mieli okazję zobaczyć dyrektora naczelnego Teatru Polskiego - Andrzeja Seweryna. Łodzianie zapewne najlepiej kojarzą go z kultowego filmu Andrzeja Wajdy “Ziemia Obiecana”, chociaż to tylko jedna z wielu wybitnych kreacji.

- Świetnie jest wracać do Łodzi. Tym razem “przywożę” ze sobą Teatr Polski. Plenerowa scena w parkowym otoczeniu to interesujący pomysł. Wybór parku Źródliska jest dla mnie dodatkowo ciekawy z uwagi na fakt, że przecież tuż obok, w pałacu i fabrykach Scheiblera kręciliśmy sceny “Ziemi Obiecanej” - mówi Andrzej Seweryn.

Obok filmowego Maksa Bauma w spektaklu inaugurującym cykl zobaczymy m.in. Olgierda Łukaszewicza i Annę Cieślak. Bezpłatne zaproszenia można odbierać w recepcji biurowca Forum 76, przy skrzyżowaniu Marszałków, w dni powszednie, w godzinach 10:00 – 18:00 (od 14.06.2017) oraz zdobyć od jednej z łódzkich redakcji.

"Szkoła żon" powstała w 1662 roku. Obok "Świętoszka" i "Skąpca" jest jedną z najsłynniejszych komedii Moliera, która na stałe weszła do kanonu europejskiego dramatu. Treść utworu i jego siła komiczna wywodzą się z piętnowania przywar charakteru oraz obyczajowej satyry. Spektakl Lassalle’a skupia się na rzetelnym, uważnym odczytaniu tekstu sztuki. Reżyser dowodzi, że Molierowska czujność i ostrość widzenia przetrwała do dziś i jest wciąż aktualna. "Szkoła żon" Lassalle’a prezentuje wysoką formę teatru, który wywodzi się z przywiązania do rangi słowa, kunsztu aktorskiego oraz precyzji tworzenia spójnej i wyrazistej inscenizacji.

Spektakle Teatru Polskiego będziemy oglądali w czerwcu i lipcu. W sierpniu i wrześniu na widzów będą czekały przedstawienia Teatru Kamienica.
- Teatr Polski otworzy Letnią Scenę Monopolis, a my z Teatrem Kamienica ją zamkniemy - zapowiada Emilian Kamiński, założyciel Teatru Kamienica. - Na finał przygotujemy spektakl w mojej reżyserii. Mogę zdradzić dzisiaj, że będzie to przedstawienie wyłącznie dla widzów dorosłych.

- Łodzianie uwielbiają imprezy w plenerze. Chętnie uczestniczą zarówno w wydarzeniach kulturalnych, jak i rekreacyjno-sportowych. Letnia Scena Monopolis z pewnością przypadnie im do gustu, a zaproszenia szybko się rozejdą. Spektakle będą grane, co prawda, jedynie latem, ale myślę, że będzie to przedsmak tego, czego możemy spodziewać się w Monopolis po jego otwarciu. Znajdą się tam przecież dwie sceny (regularna i amfiteatr), na których obejrzymy jeszcze wiele ciekawych przedstawień - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Letnia Scena Monopolis jest także swego rodzaju zapowiedzią przyszłych działań w tworzeniu bogatej i zróżnicowanej oferty sceny teatralnej w samym kompleksie już po jego rewitalizacji. Sceny, która w założeniu ma sprostać oczekiwaniom mieszkańców miasta i zapewnić im szerszy dostęp do sztuki. Dopełnieniem tej woli współdziałania jest podpisanie w dniu dzisiejszym przez Krzysztofa Witkowskiego listów intencyjnych z Andrzejem Sewerynem i Emilianem Kamińskim. W wyniku czego repertuar dwóch uznanych polskich teatrów ma szanse zagościć w Łodzi na stałe.


****

Teatr Polski
Teatr Polski otwarto 29 stycznia 1913 roku "Irydionem" Zygmunta Krasińskiego. Jego założycielem i pierwszym dyrektorem był Arnold Szyfman, którego imię scena przyjęła w rocznicę 100-lecia istnienia.
Od stycznia 2011 roku dyrektorem Naczelnym Teatru Polskiego jest Andrzej Seweryn. Tworząc linię repertuarową Teatru, dyrekcja stawia na ambitną klasykę w opracowaniu najlepszych światowej sławy reżyserów, m.in.: Jacquesa Lassalle’a („Szkoła żon”, „Król Lear”), Ivana Alexandre’a („Cyd”), Dana Jemmetta („Wieczór Trzech Króli”, „Burza”, „Szkoda, że jest nierządnicą”). Równie ważne są wystawienia polskiego dramatu: „Irydion” Krasińskiego w reż. Andrzeja Seweryna, „Wesele” i „Zemsta” w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego, „Dożywocie” w reż. Filipa Bajona, „Mazepa” Słowackiego w reż. Piotra Tomaszuka, czy „Polacy” na podstawie tekstów Wyszyńskiego i Gombrowicza w reż. Gabriela Gietzky’ego. Szczególną cechą planów artystycznych Teatru są kontakty i współpraca z artystami zza wschodniej granicy: Lembitem Petersonem („Zwiastowanie”), Nikołajem Chalezinem i Natalią Kaladą („Czas kobiet”), Vladem Troickim („Ukraiński dekameron”) oraz tematyka społeczna Wschodu podjęta choćby w spektaklu „Niepokorni.ru” w reż. Michała Sieczkowskiego.

Teatr Kamienica
Stołeczny, prywatny teatr dramatyczny założony przez Emiliana Kamińskiego i Justynę Sieńczyłło. Mieści się on w ocalałej z II wojny światowej, zabytkowej, secesyjnej kamienicy przy al. Solidarności. Historia teatru sięga 1988 roku, w którym broadwayowski reżyser Joseph Papp odwiedził Warszawę i podczas rozmowy z przyszłym dyrektorem Teatru Kamienica zapytał: „Emilian, czemu nie założysz własnego teatru?”, „W PRL-u?”, „Jak się PRL skończy, to załóż teatr."
W 2000 roku Emilian Kamiński zaczął szukać odpowiedniej siedziby i zbierać fundusze na uruchomienie sceny. W marcu 2009 roku w czasie Międzynarodowego Dnia Teatru i w setną rocznicę wybudowania kamienicy teatr został otwarty.
Na trzech scenach można zobaczyć szeroki wachlarz sztuk: od kameralnych dramatów, jak „Wiera Gran”, „Noc Gwiazdy” czy „Sceny z życia małżeńskiego”, poprzez spektakle zaangażowane („Teatr domowy”, „Wroniec”, „Czarne serca”), po komedie z rozmachem („Kolacja na cztery ręce”, „ZUS, czyli Zalotny Uśmiech Słonia”, „Lekko nie będzie”, „Jak się kochają w niższych sferach”). Teatr dba także o młodych widzów, regularnie prezentując sztuki dla dzieci („Czerwony kapturek w wielkim mieście”, „Tytus, Romek i A’tomek, czyli jak zostać artystą”, „Ania z Zielonego Wzgórza”) oraz młodzieży („My, dzieci z dworca ZOO”, „Dopalacze. Siedem stopni donikąd”).
Teatr Kamienica od początku swojego istnienia wspiera i organizuje samodzielnie liczne akcje dobroczynne. Poza swoją samodzielnie animowaną działalnością dobroczynną Teatr Kamienica od sześciu lat wspiera swoim działaniem Festiwal Teatralny dzieci z zespołem Downa „MAGiK”, a od początku swego istnienia organizuje świąteczne spotkania dla warszawskich bezdomnych.

Monopolis
To niezwykły projekt, który firma deweloperska Virako zrealizuje w centrum Łodzi. W wyjątkowy sposób zostaną tu połączone różne obszary działania. Obok części biurowej, w której Virako stworzy najwyższy komfort pracy, powstaną przestrzenie dla ważnych wydarzeń kulturalnych, spędzania wolnego czasu i relaksu. Najważniejszą częścią Monopolis jest zespół zabytkowych gmachów, dawnego Monopolu Wódczanego z początku XX wieku, w których przez 115 lat produkowano i rozlewano wódkę. Główny budynek dawnej rozlewni zamieni się w wygodne biura, a na parterze w restauracje, winiarnie, czy kawiarnie. W dawnym laboratorium wódek smakowych powstanie bistro, w magazynie spirytusu - teatr, a w morsowni – basen z siłownią. Będzie też przestrzeń dla przedszkola i świetlica środowiskowa dla dzieci. Ważną częścią Monopolis stanie się muzeum poświęcone historii dawnego Polmosu i technologii wytwarzania wódki.Swoim najemcom Monopolis zaoferuje w sumie 23400 mkw. nowoczesnych biur w trzech budynkach.