Hommage á Grzegorz Sztabiński | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 8 =

Hommage á Grzegorz Sztabiński

"Znikanie", 2017

Galeria Wozownia UŁ zaprasza na wystawę prac Grzegorza Sztabińskiego - zmarłego w 2020 r. artysty, teoretyka sztuki i długoletniego pracownika Uniwersytetu Łódzkiego. Wernisaż 20 V, godz. 17.
Profesor Sztabiński odbył studia artystyczne w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi (obecnie Akademia Sztuk Pięknych), ukończył filozofię na Uniwersytecie Łódzkim. W obu tych instytucjach był wieloletnim profesorem zwyczajnym, kierując odpowiednio: Katedrą Estetyki i Katedrą Historii Sztuki UŁ oraz Pracownią Kompozycji Intermedialnej na Wydziale Sztuk Wizualnych ASP. 

Jako teoretyk prowadził badania nad filozoficznymi problemami sztuki nowoczesnej i zagadnieniami współczesnej estetyki. Równolegle uprawiał działalność artystyczną, w ramach której zajmował się malarstwem, rysunkiem, sztuką instalacji i sporadycznie sztuką performance

Przypomina dr hab. Aneta Pawłowsk (prof. UŁ), współkuratorka wystawy: - Tytuł wystawy Hommage à Grzegorz Sztabiński – „Ciąg dalszy…” nawiązuje do tytułu ostatniej indywidualnej wystawy zorganizowanej przez artystę w 2018 roku w Galerii EL w Elblągu pt. "ciąg dalszy nastąpi… ciąg dalszy nastąpi…". Aktualna wystawa jest próbą pokazania prac Sztabińskiego w sposób nawiązujący do jego koncepcji wystaw-instalacji. Nie traktujemy galerii jako minimalistycznego white cube’a, neutralnego tła do prezentowania obrazów, a jako przestrzeń swoistą, indywidualną, stwarzającą pole do dialogu z pracami

Druga współkuraotrka, dr Paulina Sztabińska-Kałowska: - Obiekty prezentowane podczas wystawy pochodzą z trzech cykli: "Cięcia", "Między-rzeczy" oraz "Pismo natury". Pierwszy z nich składa się z dużych niezagruntowanych płócien lnianych, na których narysowane są poziomo ułożone belki tej samej wielkości. Jednak, jak pisał Sztabiński: „Efekt podobieństw był pozorny. Zróżnicowanie belek polegało na wprowadzanych w nich nacięciach i przecięciach”.


O wystawie TUTAJ