Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Trudno wyobrazić sobie bardziej amerykańskie przedstawienie niż „Złap mnie, jeśli potrafisz”. I nie chodzi tylko o sam gatunek – musical to jedyny rdzenny gatunek sceniczny z Nowego Świata – ale o treść i morał całej historii. A nade wszystko o to, że, choć niełatwo w to uwierzyć, wydarzyła się ona naprawdę. Pisze Magdalena Sasin.
RECENZJA. Są takie spektakle, których nie da się zapomnieć. Sceniczne obrazy pozostają gdzieś pod skórą. Drażnią jak ziarenka piasku pod powiekami. Nie sposób się otrząsnąć. Do takich spektakli należy „Spartakus. Miłość w czasach zarazy” w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Pisze Paulina Ilska.
Trzeba spakować stare rekwizyty, archiwalne projekty, kostiumy, dekoracje, sprzęt oświetleniowy i multimedialny… W Teatrze Pinokio panuje spory rozgardiasz – w pozytywnym znaczeniu. Łódzki teatr dla dzieci, młodzieży i dorosłych przenosi się do nowej siedziby przy ul. Sienkiewicza 75/77, czyli do ponadstuletniej tkalni i przędzalni Wigencja.
RECENZJA. Czasy walki z komuną przedstawione w konwencji musicalu? W dodatku inspirowanego rapową nawijką? Pomysł wydawał się niewiarygodny. Ale zadziałał. Pisze Paulina Ilska.
W sobotę 25 III w Teatrze Nowym prapremiera spektaklu "Dobrze ułożony młodzieniec" w reżyserii Wiktora Rubina z tekstem Jolanty Janiczak.
Plakaty towarzyszące od 20 lat Międzynarodowemu Festiwalowi Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych to pokaźna, a co ważniejsze – znacząca kolekcja. Pokazane na wystawie w Galerii Opus przypominają nie tylko duży fragment historii festiwalu, ale przede wszystkim wystawiają doskonałe świadectwo organizatorowi, czyli Teatrowi Powszechnemu w Łodzi. Pisze Mieczysław Kuźmicki.
RECENZJA. Pewnego razu był sobie przystojny książę, który znalazł kandydatkę na żonę i na przekór rodzicom postanowił się w niej zakochać. I wbrew temu co sobie myślicie, ci dwoje nie żyli długo i szczęśliwie, bo nie jest to bajka o roztropnym księciu i pięknej księżniczce, ale opowieść o tym, że wymarzone życie przy boku ukochanego może być dalekie od ideału... Ta bajka dla dorosłych, przestrzegająca przed brakiem zrozumienia i akceptacji, wydarzyła się jednak naprawdę w Teatrze Lalek Arlekin w Łodzi i powiem wam w sekrecie, że przypomniała mi o moich własnych „brakach, brudach, grzeszkach”.
Spektakl dyplomowy studentów Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi na motywach dramatu Antona Czechowa, wyreżyserowany przez Franciszka Szumińskiego, będzie miał premierę 18 II o godz. 19.07 w Teatrze Studyjnym.
Nagrody publiczności 16. Katowickiego Karnawału Komedii zdobyły dwa łódzkie spektakle: "Chciałem być" Teatru Powszechnego (podczas Karnawału pokazywany na dużej scenie Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego) oraz "Cudowna terapia" Teatru Kamila Maćkowiaka (pokazywany na małej scenie Teatru Korez).
Komisja Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” (organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego) wyróżniła aktora Teatru im. Jaracza w Łodzi – Mikołaja Chroboczka za rolę Baltazara De Campos de Baleastadar w spektaklu „Sonata Belzebuba” w reżyserii Radka Stępnia.