Aktualności | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Na początku jest obraz „z natury”, dostrzeżony w okolicy Żytna. Potem w głowie rodzi się scena, którą można by „w tak pięknych okolicznościach przyrody” rozegrać. Powstają projekty scenografii, masek i postaci. Wreszcie fabuła opowiadana tylko ruchem, gestem i muzyką. O teatrze Animagia pisze Krystian Paweła.
W związku z remontem ul. Traugutta oraz Łódzkiego Domu Kultury w okolicach siedziby zostały wprowadzone kolejne zmiany w organizacji ruchu. Odwiedzający ŁDK mogą spotkać się z utrudnieniami z dostępem do budynku w związku z wymianą chodnika przylegającego do instytucji.
RECENZJA. Czy kobieta może tańczyć flamenco bez wachlarza, kastanietów i sutej spódnicy, za to w czarnych spodniach, z warkoczem zamiast „obowiązkowego” koka, i być przy tym stuprocentowo wiarygodna? Może. Jeśli jest Sarą Baras.
Chociaż 13. edycja Łódź Design Festival zakończyła się 26 maja, jednak pewien obiekt pozostanie po niej w przestrzeni miasta. Na terenie dworca Łódź Fabryczna pojawił się funkcjonalny mebel miejski.
W serii „Opera” wywiadów z najznamienitszymi współczesnymi śpiewakami klasycznymi Polskie Wydawnictwo Muzyczne opublikowało rozmowę  z Tomaszem Koniecznym „Twarze Wotana”.  Jackowi Marczyńskiemu artysta opowiedział zarówno o świecie operowym, teatralnym, jak i swoich ulubionych rolach, warsztacie śpiewaka, trasach koncertowych.
Właśnie ukazał się pierwszy numer magazynu artystyczno-naukowego "Powidoki", wydawanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Strzemińskiego w Łodzi. Promocja pisma 10 VI o godz. 18 w salonie Empik w Manufakturze.
Na Festiwalu Filmowym im. Krzysztofa Komedy w Ostrowie Wielkopolskim Grand Prix zdobył Marcin Stańczyk - kompozytor z Łęczycy, a Nagrodę za Całokształt Twórczości wręczono Janowi A.P. Kaczmarkowi, kompozytorowi i dyrektorowi Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Transatlantyk, który w lipcu czwarty raz odbędzie się w Łodzi.
RECENZJA. Nie wiem, czy Muzeum Pałac Herbsta jest w stanie sprawić, by Konrad Krzyżanowski trafił do powszechnej świadomości jako artysta równie wybitny co tworzący jak on na początku XX wieku Olga Boznańska czy Ferdynand Ruszczyc, ale już ambicja dowartościowania jego twórczości jest godna pochwały.
"Konrad Dworakowski jest bez wątpienia jednym z najciekawszych reżyserów młodego pokolenia. "Chłopcy z placu Broni", czy ostatni "Don Kichot" z Coincidentią, to wspaniałe spektakle, oddychające współczesnym teatrem. Ale to też nie są spektakle lalkowe, choć Dworakowski bez wątpienia wie, jak i po co wykorzystywać lalki. I odwołuje się do nich. Jak wielu współczesnych twórców, z Pawłem Passinim na czele" - mówi Marek Waszkiel w rozmowie z Krystyną Piaseczną.

EDYTORIAL / czerwiec 2019. Podobno teatr lalek rezygnuje z lalek. I powinno nas to niepokoić. Jako dziedzina sztuki ma się jednak znakomicie. Podobno. Jak nie interesować się lalkami, gdy są pod ręką dwa mocne teatry lalkowe, obserwuje się kolejne takie niezależne zjawiska i ma się specjalistów, którzy od lat powołują lalki do życia w filmie. Pisze Łukasz Kaczyński.