Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Łódzkie teatry włączają się akcję szycia maseczek ochronnych dla pielęgniarek i lekarzy, którzy mają lub mogą mieć kontakt z osobami zarażonymi koronawirusem. Jako pierwsze do akcji "Łódź szyje dla medyków" włączyły się obie pracownie krawieckie Teatru Wielkiego w Łodzi. Teraz dołącza Teatr Nowy.
RECENZJA. Teatr się skończył. Teatr trzeba zrobić na nowo – ileż było takich początków końca, ileż deklaracji, prawdziwych lub pozornych, szczerych lub koniunkturalnych, przeprowadzonych do końca lub ograniczonych do gestu. Czy w teatrze Mariusza Grzegorzka coś się kończy? Na pewno spektakl „Dzieci widzą duchy”, jego najnowsza premiera, domaga się szczególnego podejścia – ma w sobie coś z deklaracji lub manifestu. Pisze Łukasz Kaczyński.
Teatr Muzyczny gra wirtualnie - zaprasza na musicalowy master class z Kasią Łaską i minikoncert Piotra Płuski. Zajęcia musicalowe są publikowane we wtorki w południe na blogu teatru, a premierowe minikoncerty z udziałem kolejnych solistów pojawiają się w piątki o g. 20.00.
Przerwa w graniu spektakli to dla ludzi teatru i widzów szansa na poszukiwanie repertuaru przyszłości: tematów, tekstów, autorów. W Teatrze Powszechnym ruszają warsztaty mistrzowskie z dramatopisarzem Michałem Walczakiem. Zapisy do 25 marca do g. 12.00. 
„#ArlekinwDomu!” to akcja, jaką łódzki Teatr Lalek Arlekin prowadzi dla swoich widzów online od początku ogłoszenia stanu epidemicznego. Rodzice, którzy siedzą z dziećmi w domu, mogą codziennie na dobranoc wysłuchać „Szeptanek” - profesjonalnego słuchowiska przygotowanego z domu przez aktora Teatru, który jest jednym z bardziej znanych audiobookowych głosów. 
…ale z konkursu ma pochodzić dyrektor Teatru Nowego w Łodzi. Łódzki magistrat właśnie ogłosił jego zasady. Władze miasta odeszły natomiast w końcówce lutego od zapowiedzianych pół roku temu planów i procedury w Teatrze Powszechnym. Zdecydowały się przedłużyć współpracę z Ewą Pilawską o kolejną kadencję. Przy okazji pojawił się też wątek oddzielnej ustawy regulującej działalność teatrów.
PODCAST. Zachęcamy do posłuchania nowych podkastów, które zrealizowaliśmy z Gabrielą Muskałą, znakomitą aktorką związaną m.in. z Teatrem im. Jaracza w Łodzi, dramatopisarką, reżyserką. Realizacja dźwiękowa: Soundstive Studio w studiu nagrań Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego.
TEMAT NUMERU. O wychodzeniu poza teatr, stosunku do drogi, jaką przeszedł Jerzy Grotowski i jego „metafizycznych” tekstów, o migotliwej relacji uczeń – mistrz, mówią, w kontekście pracy nad ostatnią premierą Teatru Chorea, spektaklem „ja, bóg”, Tomasz Rodowicz i Joanna Chmielecka. Wysłuchał Łukasz Kaczyński. 
RECENZJA. Choć głównej postaci „Jednorożca” – Tomka – nie ma na scenie, jest on spiritus movens dramatycznych zdarzeń. Ma rodziców jak z poradnika, własny pokój, ale mimo 10 lat nadal nosi plecak przedszkolaka z konikiem pony. Co rozwściecza rówieśników, bo to nie wizerunek Batmana, jak przystoi mężczyźnie in spe.
W Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi rozpoczęto próby do spektaklu na podstawie „Zemsty rosyjskiej sieroty” – próby literackiej znanego malarza naiwnego Henri’ego Rousseau. Reżyserii spektaklu, opracowania tekstu oraz opracowania muzycznego podjął się jeden z czołowych polskich reżyserów, Jan Klata.