Sztuka | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
W 2019 roku kolekcja Muzeum Sztuki w Łodzi powiększyła się o 483 dzieła sztuki. Zakupione prace zostaną częściowo włączone w ekspozycję stałą muzeum „Atlas nowoczesności. Kolekcja sztuki XX i XXI wieku" oraz wystawy czasowe.
WYWIAD. - Oglądając twoją pracę w Punkcie Odbioru Sztuki na wystawie „Bez strachu i nienawiści”, byłam pod wrażeniem sprawnego łączenia konceptu z opowieścią. W narracyjnej formie mówisz o sprawach uniwersalnych, zdarzeniach ze świata, polityce. Mniej w twojej sztuce doświadczeń osobistych - z łódzką artystką Alek Sarną rozmawia Joanna Glinkowska.
Muzeum Sztuki wydało pierwszą po blisko półwieczu, rozbudowaną i uaktualnioną monografię kolekcji, która dała impuls do rozwoju Miejskiego Muzeum Historii i Sztuki im. J. i K. Bartoszewiczów - obecnie Muzeum Sztuki w Łodzi - w jedną z najważniejszych w Europie placówek wystawienniczych i naukowo-badawczych poświęconych badaniom nad sztuką nowoczesną i współczesną.
Galeria Kalejdoskopu to miejsce, które oddajemy osobom zaprzyjaźnionym ze sztuką, popularyzatorom, animatorom kultury, liderom różnych środowisk. Tym razem kuratorką jest Anna Kazimierczak, odpowiedzialna za program Galerii Szklarnia Szkoły Filmowej w Łodzi.
W sprzedaży jest drugi numer magazynu "Powidoki", wydawanego przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi.
Zespół Ludowy PILICZANIE z Sulejowa, choć istnieje zaledwie od kilkunastu miesięcy, to już posiada szerokie grono fanów, którzy jeżdżą na coraz częstsze ich koncerty. Występy są często filmowane przez miłośników polskiego folkloru i łatwo można je znaleźć w internecie.
Galeria Kalejdoskopu to miejsce, które oddajemy osobom zaprzyjaźnionym ze sztuką, popularyzatorom, animatorom kultury, liderom różnych środowisk. Tym razem kuratorem jest Sławomir Grzanek, prezes zarządu obchodzącego 70-lecie Łódzkiego Towarzystwa Fotograficznego, członek grupy fotograficznej POZA i Stowarzyszenia Foto Humanum.
RECENZJA. Amerykanka R.H. Quaytman gra z wizualnością obrazu, z płaskością i przestrzennością, zajmuje ją relacja materialności dzieła sztuki z jego metafizycznym odbiorem – gdy mózg przetwarza widzenie w pozazmysłowe doznanie. Już same formalne zabiegi artystki są wystarczająco intrygujące, by zechcieć obcować z jej twórczością na wystawie „Słońce nie porusza się. Rozdział 35” w ms1.
Rozmowa z artystą-malarzem Janem Norbertem Dubrowinem
RECENZJA. Pomysł był pierwszorzędny – przemyśleć polskie godło, zastanowić się, jak powinno wyglądać dziś, by dobrze charakteryzować współczesną Polskę i zarazem osobisty stosunek autora przemyśleń do polskości, a następnie stworzyć nową wersję Orła Białego. O wystawie w Galerii Opus pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.