EC1 Łódź podpisała umowę z wykonawcą trzech sal kinowych w Narodowym Centrum Kultury Filmowej, którym będzie Awaco Project - firma zajmująca się projektowaniem, wyposażaniem oraz modernizowaniem kin, teatrów, centrów kongresowych, sal widowiskowych i konferencyjnych.
W Polsce green filming dopiero raczkuje. Kraje Europy Zachodniej od kilku lat stawiają ekipom filmowym wysokie wymagania w tym względzie. Prędzej czy później i my będziemy musieli spełniać te oczekiwania, żeby móc realizować filmy w koprodukcji na przykład z Wielką Brytanią czy Niemcami – mówi MONIKA GŁOWACKA, szefowa Łódź Film Commission.
Festiwal Kamera Akcja oraz Festiwal Mediów Człowiek w Zagrożeniu łączą siły - powstała sieć współpracy o nazwie Łódzki Festiwal Filmowy. Jak zapewniają organizatorzy - nie zamierzają łączyć obydwu imprez. Inicjatywa oznacza kooperację programową i promocyjną. Choć festiwale odbędą się w jednym czasie: 14. edycja Kamery Akcji - od 12 do 15 października, natomiast 33. edycja Człowieka w Zagrożeniu od 16 do 22 października. Edycje online obu wydarzeń udostępnione zostaną razem między 16 a 19 października na platformie Think Film.
Mamy do czynienia z nowym gatunkiem inteligentnych istot, których jesteśmy twórcami. Powinniśmy próbować się z nimi porozumieć. Stoimy bowiem przed problemem, co zrobić, żeby sztuczna inteligencja uznała za nieetyczne zniszczenie naszego „mrowiska”. Bo żaden praktyczny argument, by tego nie robiła, nie istnieje – mówi JACEK NAGŁOWSKI, twórca filmowy, współprowadzący Pracownię VR/AR w Laboratorium Narracji Wizualnych w Szkole Filmowej w Łodzi.
Czy artyści porzucą technologię tworzenia Virtual Reality za pomocą kamer sferycznych (cinematic VR)? Widza oczekującego niezwykłych wrażeń, zanurzonego w świecie przedstawionym, zniechęca słaba jakość rozpikselowanego, nieostrego obrazu, który zaburza złudzenie realności. Z kolei twórcy zmagają się z nieprzewidywalnością tej technologii, problemami na planie zdjęciowym, brakiem dostatecznej kontroli. Łatwiej cały proces twórczy przeprowadzić w komputerze.
Po czterech latach od dołączenia Łodzi do Sieci Miast Kreatywnych UNESCO i zdobycia tytułu Miasta Filmu przyszedł czas na weryfikację. Raport z filmowej działalności Łodzi przygotował zespół Narodowego Centrum Kultury Filmowej. Ocenę, po refleksjach innych miast partnerskich, przedstawił Sekretariat UNESCO. Co udało się zrobić, co trzeba poprawić i jakie są plany na kolejne cztery lata? Pytamy dyrektora NCKF Rafała Syskę.
Na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Cannes odbędzie się pokaz zrekonstruowanych filmów dokumentalnych Wojciecha Jerzego Hasa z archiwum Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. Zostaną zaprezentowane w sekcji Cannes Classic jako oferta komercyjna, bo święto kina we Francji to nie tylko pokazy festiwalowe, ale też po prostu biznes polegający na sprzedaży filmów.
Wielkie otwarcie Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi planowane jest na jesień tego roku. Dyrektor Rafał Syska mówi o 20 października, zastrzegając, że termin może się zmienić. Do zwiedzania zostanie udostępniona wystawa stała „Kino Polonia”, wystawa „Materia kina”, trzy sale kinowe oraz centrum edukacyjne. To pierwszy, zasadniczy etap projektowanej całości.
„EC1 Łódź - Miasto Kultury” w Łodzi ogłasza 16. edycję Łódzkiego Funduszu Filmowego. Tegoroczny budżet wynosi 1 500 000 zł brutto. Do konkursu zgłaszane mogą być projekty filmów fabularnych pełnometrażowych (min. 70 minutowych), dokumentalnych i animowanych.
Rok 2022 w Łódź Film Commission to osiem dofinansowanych produkcji, otwarcie Szlaku Łodzi Miasta Filmu UNESCO, ponad 160 dni zdjęciowych na łódzkich ulicach. Ubiegły rok upłynął pod znakiem 15-lecia Łódzkiego Funduszu Filmowego - odbyły się pokazy specjalne, premiery z udziałem twórców, wydarzenia branżowe, spotkania.