Sztuka | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Wystawa Estery Karp (Esther Carp) w Muzeum Historycznym Skierniewic to pierwsza od lat 30. XX wieku indywidualna prezentacja twórczości artystki w Polsce. Miejsce ekspozycji odgrywa w tym przypadku szczególną rolę, w Skierniewicach zaczęła się bowiem historia malarki. Pisze Maria Mażewska.
28 LUTEGO 2024 - 23 CZERWCA 2024

Daniel Lergon, Maciej Olekszy. Flow

Muzeum Sztuki ms1 otworzy 28 II o godz. 18 wystawę "Daniel Lergon, Maciej Olekszy. Flow". To pierwszy pokaz twórczości tych dwóch malarzy średniego pokolenia w tym miejscu.
RECENZJA. Wystawa „OdłożONE na potem” jest ciekawie zaaranżowana, dzięki czemu dobrze się ją ogląda – podziały przestrzeni i elementy architektury ekspozycji prowadzą widza, ukierunkowują jego spojrzenie, ale i dają wytchnienie od mnogości prezentowanych prac. Wzrok się nie męczy, bo dostaje miejsce na odpoczynek, a same dzieła mogą odpowiednio wybrzmieć. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Geometryczny porządek figur spotyka się z chaosem plam i – o dziwo – znakomicie współgrają. Obrazy Ryszarda Hungera i Piotra Kotlickiego wzajemnie poszerzają swoje pola do interpretacji. Razem mówią o tworzącej pełnię dwoistości ludzkiej natury. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
"Oko obiektu" to tytuł nowej ekspozycji w Akademickim Centrum Designu, której wersnisaż odbędzie się 9 II o godz. 18. Wystawa inauguruje roczny cykl „Design w procesie”.
RECENZJA. W Galerii S35 jeszcze tylko przez dwa dni można oglądać wystawę fotografii Piotra Zbierskiego. Duża część to zdjęcia z cyklu „Echoes Shades”, który autor realizował, obcując m.in. z plemionami znad rzeki Omo Vallery w Etiopii i grupą etniczną Toraja zamieszkującą górzyste tereny Sulawsi w Południowej Indonezji. Pisze Maria Mażewska.
RECENZJA. Wystawa „Tygiel” w Kamienicy Hilarego Majewskiego, choć zawiera zaledwie kilka prac, jest niezwykle efektowna. Światło wydobywa z półmroku neonowe kolory linii i plam. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Wystawa „Artur Nacht-Samborski. Maski czasu” w Muzeum Sztuki w Łodzi koncentruje się na późnym okresie życia artysty, datowanym na lata 60.–70. XX wieku. Pracom malarskim pozyskanym z muzeów i kolekcji prywatnych towarzyszą archiwalia i utensylia malarskie, będące niegdyś własnością artysty. Pisze Maria Mażewska.
„Ławka, pomnik, tablica – 3 projekty dla Łodzi” to pierwsza w mieście prezentacja prac Pawła Althamera, jednego z najbardziej znanych na świecie polskich artystów współczesnych – rzeźbiarza przekraczającego granice tego medium. Trwa do 4 lutego 2024 r. w Kamienicy Hilarego Majewskiego – w gabinecie architekta miasta.
Instalacja Stanisława Dróżdża "Alea iacta est" po raz pierwszy została zaprezentowana na 50. Biennale Sztuki w Wenecji w 2003 roku. Teraz można ją oglądać w Muzeum Sztuki ms2 w Manufakturze. Kostki do gry szczelnie, od góry do dołu, pokrywają ściany galerii...