Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. O wideo-arcie „Śmierć Wenecji” w reż. Marcina Brzozowskiego i Wacława Mikłaszewskiego z Jadwigą Jankowską-Cieślak i wideo-performansie „Usta w ogniu” w reż. Anny Ciszowskiej, pandemicznych premierowych wydarzeniach Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych, pisze Paulina Ilska.
RECENZJA. Telewizyjna premiera opery „Głos ludzki” Francisa Poulenca – realizacji Teatru Wielkiego w Łodzi – unaoczniła dodatkowe wyzwania, jakie stawia przed ludźmi pandemia. Pisze Magdalena Sasin.
 W Teatrze Piccolo powstała pierwsza w Polsce interaktywna, bajkowa aplikacja teatralna. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku 3-10 lat. Przygotowano ją w ramach programu „Kultura w sieci” Narodowego Centrum Kultury.
W poniedziałek 9 listopada o godz. 21 będzie można obejrzeć spektakl Teatru TV „Ni z tego, ni z owego”. Tekst dramatu napisał Maciej Wojtyszko, szef artystyczny Teatru Nowego im. Dejmka w Łodzi, który jest też reżyserem spektaklu. W roli Piłsudskiego - Mariusz Ostrowski, aktor Teatru im. Jaracza w Łodzi
RECENZJA. Nabu jako lalka to głównie głowa i nogi. Głowa nieco za duża, ale dobrze widoczna, gdy podczas animacji oddaje szereg towarzyszących dziewczynce emocji. I nogi – bo Nabu wędruje. Przez nie wypowiada się na scenie ponoszony przez dziecko trud. O premierze w Teatrze Lalek Arlekin pisze Łukasz Kaczyński. 
ROZMOWA MIESIĄCA. - W czasach moich studiów nawet jeśli ktoś wykonywał utwory musicalowe, musiał je śpiewać bardzo klasycznie. Było to inne śpiewanie niż to, którego teraz uczy się przyszłych artystów musicalowych – mówi Emilia Klimczak, śpiewaczka Teatru Muzycznego w Łodzi, w rozmowie z Magdaleną Sasin. 
TEATR. Związki zawodowe działające w Teatrze im. Jaracza w Łodzi i branżowe stowarzyszenia twórcze otrzymały do zaopiniowania prośbę urzędu marszałkowskiego w sprawie kandydatury Marcina Hycnara na stanowisko dyrektora najważniejszej łódzkiej sceny dramatycznej.
EDUKULTURA. Mówi Ewa Łukasiewicz, absolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi, współzałożycielka Stowarzyszenia Targowa 62 i współtwórczyni Teatru Szwalnia. Autorka i współautorka koncepcji warsztatowych, działań artystycznych, bada obszary edukacji kulturowej, w których łączy pracę pedagoga, reżysera i aktorki. Wysłuchała Paulina Ilska. 
ROZMOWA MIESIĄCA. - W „Dzieciach widzących duchy” opowiadam moją historię z dzieciństwa – każdy z aktorów tak robi, czym przypominamy, z jakich środowisk i tradycji się wyłoniliśmy. Miałem wewnętrzny blok, uznałem, że nie wejdę w to emocjonalnie, zrobię to zawodowo. Na którymś przedstawieniu jednak pękłem i po prostu się rozpłakałem, nie mogąc wypowiedzieć słowa, targały mną silne emocje. Zszedłem ze sceny i zastanawiałem się, co się stało - mówi Marek Nędza  w rozmowie z Łukaszem Kaczyńskim. 
PODSUMOWANIE. Formułę 33. Łódzkiego Przeglądu Teatrów Amatorskich Łópta 2020 wymusiła konieczność zaadaptowania się do realiów pandemii. Do tradycyjnie pojawiającego się pytania o to, jaki ma być amatorski teatr i jakie zjawiska mieszczą się pod tym pojęciem, doszło kolejne – czym jest/staje się teatr zamknięty w obrazie filmowym i jak go oceniać. Pisze Paulina Ilska.
  • Uwaga! Z powodu zagrożenia koronawirusem wydarzenia mogą być odwoływane. Proszę potwierdzać informacje u organizatorów.