Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Ola marzy o pięknej sylwetce i zrobieniu kariery w modelingu. Jak tego chce dokonać można będzie zobaczyć w Rzgowie, w spektaklu „Za wszelką cenę”.
RECENZJA. Błękit oczu tej małej i błękit małej planety widzianej z kosmosu. A pomiędzy nimi błękit nieba, na którym zbierają się ciemne chmury historii. Tak można by podsumować sztukę Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk i Wawrzyńca Kostrzewskiego, którą jako swój spektakl dyplomowy przygotowali studenci Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. Pisze Piotr Grobliński.
Publiczność XXIX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych, który odbył się w Teatrze Powszechnym w Łodzi, przyznała tytuł najlepszego spektaklu przedstawieniu „1989” Marcina Napiórkowskiego, Katarzyny Szyngiery i Mirosława Wlekłego w reżyserii Katarzyny Szyngiery (koprodukcji Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie i Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego).
27 marca 2023 - w Międzynarodowy Dzień Teatru - zakończyła się pierwsza edycja Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis, którego dyrektorem artystycznym był Andrzej Seweryn. Przez cztery dni na deskach Sceny Monopolis zaprezentowano osiem różnorodnych konkursowych spektakli.
RECENZJA. Trzeba przyznać, że romantycy nie ułatwiali zadania przyszłym uczniom. Mickiewicz napisał najprawdopodobniej wpierw część drugą "Dziadów", potem pierwszą (niedokończoną), potem czwartą, a na koniec trzecią. W jakiej kolejności je czytać (i wystawiać), jeśli chcemy zebrać wszystko w całość? Pisze Piotr Grobliński.
RECENZJA. Trudno wyobrazić sobie bardziej amerykańskie przedstawienie niż „Złap mnie, jeśli potrafisz”. I nie chodzi tylko o sam gatunek – musical to jedyny rdzenny gatunek sceniczny z Nowego Świata – ale o treść i morał całej historii. A nade wszystko o to, że, choć niełatwo w to uwierzyć, wydarzyła się ona naprawdę. Pisze Magdalena Sasin.
RECENZJA. Są takie spektakle, których nie da się zapomnieć. Sceniczne obrazy pozostają gdzieś pod skórą. Drażnią jak ziarenka piasku pod powiekami. Nie sposób się otrząsnąć. Do takich spektakli należy „Spartakus. Miłość w czasach zarazy” w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Pisze Paulina Ilska.
Trzeba spakować stare rekwizyty, archiwalne projekty, kostiumy, dekoracje, sprzęt oświetleniowy i multimedialny… W Teatrze Pinokio panuje spory rozgardiasz – w pozytywnym znaczeniu. Łódzki teatr dla dzieci, młodzieży i dorosłych przenosi się do nowej siedziby przy ul. Sienkiewicza 75/77, czyli do ponadstuletniej tkalni i przędzalni Wigencja.
RECENZJA. Czasy walki z komuną przedstawione w konwencji musicalu? W dodatku inspirowanego rapową nawijką? Pomysł wydawał się niewiarygodny. Ale zadziałał. Pisze Paulina Ilska.
W sobotę 25 III w Teatrze Nowym prapremiera spektaklu "Dobrze ułożony młodzieniec" w reżyserii Wiktora Rubina z tekstem Jolanty Janiczak.