Aktualności | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Projekt "Filmowe spotkanie z Sądem Ostatecznym Hansa Memlinga" wielopłaszczyznowo promuje dzieło Hansa Memlinga „Sąd Ostateczny”, znajdujące się w gdańskim Muzeum Narodowym.
Laureatką łódzkiej nagrody wręczanej artystom przez artystów została tym razem krakowska twórczyni Cecylia Malik.
FELIETON. A nawet więcej, jak się zdaje: 31 XII 1952 roku „Dziennik Łódzki” zamieścił artykuł „Łódź Kaliska tańczy i maluje”. Prawie uwierzyłem w to, co widzę, a ponieważ trochę niedowidzę, a jeszcze bardziej lubię naginać fantazje do rzeczywistości, zacytuję... Pisze Maciej Cholewiński. 
RECENZJA. Współczesność wyćwiczyła nas w podglądactwie. Reality shows i wszędobylski Facebook zaspokajają ciekawość nawet tych najbardziej wścibskich. Ale, choć możliwości  podglądania są wciąż nowe, pokusa czynienia tego – stara jak świat. Na niej opiera się atrakcyjność opery komicznej „Viva la mama” Gaetana Donizettiego.
RECENZJA. Rzeźby jak rysunki w przestrzeni, zaznaczające w niej wyraźne punkty albo niemal niewidoczne, rzeźby przecinające powietrze albo skupiające je, wchłaniające otoczenie albo otwierające się na nie – wystawa w ms2 w pełni oddaje walory nowatorskiej twórczości. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
 ROZMOWA MIESIĄCA. - To nie jest żadna „praca z uchodźcami”, „wykluczonymi”. To ja przy nich czuję się „wydziedziczony”, jak ten, który nie ma pewnych instrumentów do zrozumienia świata. Dlatego do nich lgnę – o metodach pracy w Teatrze Szwalnia opowiada jego szef Marcin Brzozowski, aktor, reżyser, wykładowca Szkoły Filmowej w Łodzi. Rozmawiała Paulina Ilska 
Zarząd Województwa Łódzkiego powołał nowego dyrektora Łódzkiego Domu Kultury. Od 19 listopada 2019 r. placówką kieruje Waldemar Drozd.
Film Tomasza Sekielskiego „Tylko nie mów nikomu” zdobył Grand Prix 29. Festiwalu Mediów „Człowiek w Zagrożeniu”, który w sobotę zakończył się w Łodzi. Jury przyznało Białą Kobrę za „odwagę przeciwstawienia się złu, które pozornie niewidoczne, otacza nas tu i teraz”.
WSTĘP DO DYSKUSJI. Problem instrumentalizacji niepełnosprawności był obecny w naszych rozmowach od początku pracy nad adaptacją 'Idiotów" - pisze Daniel Sołtysiński, dramaturg pracujący z Marcinem Wierzchowskim w Teatrze im. Jaracza, przed naszą sobotnią dyskusją "Pełno(s)prawni w sztuce", której będzie gościem.
Joanna Podolska pozostanie dyrektorem Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi. Informację przekazał rzecznik prasowy prezydent w Łodzi wskazując, że drugi z kandydatów, Jacek Grudzień, wskazany przez komisję konkursową, miał wycofać się z procedury wyboru nowego dyrektora.