Aktualności | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Współczesność wyćwiczyła nas w podglądactwie. Reality shows i wszędobylski Facebook zaspokajają ciekawość nawet tych najbardziej wścibskich. Ale, choć możliwości  podglądania są wciąż nowe, pokusa czynienia tego – stara jak świat. Na niej opiera się atrakcyjność opery komicznej „Viva la mama” Gaetana Donizettiego.
RECENZJA. Rzeźby jak rysunki w przestrzeni, zaznaczające w niej wyraźne punkty albo niemal niewidoczne, rzeźby przecinające powietrze albo skupiające je, wchłaniające otoczenie albo otwierające się na nie – wystawa w ms2 w pełni oddaje walory nowatorskiej twórczości. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
 ROZMOWA MIESIĄCA. - To nie jest żadna „praca z uchodźcami”, „wykluczonymi”. To ja przy nich czuję się „wydziedziczony”, jak ten, który nie ma pewnych instrumentów do zrozumienia świata. Dlatego do nich lgnę – o metodach pracy w Teatrze Szwalnia opowiada jego szef Marcin Brzozowski, aktor, reżyser, wykładowca Szkoły Filmowej w Łodzi. Rozmawiała Paulina Ilska 
Zarząd Województwa Łódzkiego powołał nowego dyrektora Łódzkiego Domu Kultury. Od 19 listopada 2019 r. placówką kieruje Waldemar Drozd.
Film Tomasza Sekielskiego „Tylko nie mów nikomu” zdobył Grand Prix 29. Festiwalu Mediów „Człowiek w Zagrożeniu”, który w sobotę zakończył się w Łodzi. Jury przyznało Białą Kobrę za „odwagę przeciwstawienia się złu, które pozornie niewidoczne, otacza nas tu i teraz”.
WSTĘP DO DYSKUSJI. Problem instrumentalizacji niepełnosprawności był obecny w naszych rozmowach od początku pracy nad adaptacją 'Idiotów" - pisze Daniel Sołtysiński, dramaturg pracujący z Marcinem Wierzchowskim w Teatrze im. Jaracza, przed naszą sobotnią dyskusją "Pełno(s)prawni w sztuce", której będzie gościem.
Joanna Podolska pozostanie dyrektorem Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi. Informację przekazał rzecznik prasowy prezydent w Łodzi wskazując, że drugi z kandydatów, Jacek Grudzień, wskazany przez komisję konkursową, miał wycofać się z procedury wyboru nowego dyrektora.
Tomasz Konieczny, urodzony w Łodzi bas-baryton, a także Piotr Beczała zostali nominowani do Grammy 2020, uważanej za jedną z najważniejszych nagród fonograficznych na świecie. Obaj za nagranego podczas festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth "Lohengrina" pod batutą Christiana Thielemanna.
RECENZJA. Fajna włókniarka musi nam się podobać. Powinna śpiewać, mówić o swoich problemach językiem współczesnego feminizmu, ma w niej drzemać nuta szaleństwa, no i bezkompromisowa wulgarność. Więc jakoś tak się składa, że łódzka włókniarka znów musi się do czegoś dopasować, bo jest nam bardzo potrzebna. O premierze w Teatrze Nowym pisze Michał Lachman.
Galeria Kalejdoskopu to miejsce, które oddajemy osobom zaprzyjaźnionym ze sztuką, popularyzatorom, animatorom kultury, liderom różnych środowisk. Tym razem kuratorem jest Magdalena Świątczak, prowadząca wszystkie galerie Łódzkiego Domu Kultury, w tym najważniejsze: FF i Imaginarium.