Sztuka | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
KOMIKS. Popularne serie komiksowe, zwłaszcza w Europie, zwykle kojarzą się z nazwiskami konkretnych autorów. Weźmy dwa  przykłady: „Asterix” to René Goscinny i Albert Uderzo, a „Kajko i Kokosz” – Janusz  Christa. Pisze Piotr Kasiński. 
MŁODZI ARTYŚCI. Tworzenie dzieł sztuki to produkcja luksusowych śmieci. Z performerami: Wojciechem Ulmanem, Adeliną Cimochowicz,Danielem Kotowskim, Anną Szklińską i Łukaszem Wójcickim rozmawia Joanna Glinkowska. 
*SZTUKA. Uczył się m.in. od Romana Modzelewskiego i Stanisława Fijałkowkiego. Koledzy z akademika wspominali go po latach jako dużo palącego samotnika, który w ciemnych okularach a lá Cybulski bardzo podobał się dziewczynom. Sylwetkę Kasjana Farbisza kreśli Andrzej Sznajder. 
Co będzie, to się okaże. Na razie jednak organizatorzy Fotofestiwalu podtrzymują planowany termin tegorocznej imprezy: 10-28 VI. Na stronie festiwalu można już oglądać prace sześciorga fotografów wybranych przez jury podczas Open Call.
Do udziału w tegorocznej XXXVII edycji Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne 2020 zgłosiło się 114 studentów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, 30 z nich zostało laureatami konkursu. Znamy już nazwiska wszystkich nagrodzonych.
RECENZJA. Jakaż to przyjemność, w dobie epidemii obejrzeć sztukę na żywo... Wystawa „obrazów bez tekstu” i obiektów Michała Batorego w Galerii Ultramaryna jest chyba jedyną czynną w Łodzi w tej chwili. Tylko dlatego, że to galeria prywatna, żyjąca ze sprzedaży prac – a dzieła Batorego można kupić. Dla higieny psychicznej, kto może, niech zobaczy ten pokaz – tylko pojedynczo, proszę.
Galeria Kalejdoskopu to miejsce, które oddajemy osobom zaprzyjaźnionym ze sztuką, popularyzatorom, animatorom kultury, liderom różnych środowisk. Tym razem kuratorem jest Jacek Świgulski, łódzki malarz prowadzący Pracownię Malarstwa i Rysunku w Łódzkim Domu Kultury. 
RECENZJA. Tegoroczny Konkurs im. Strzemińskiego – Sztuki Piękne dla studentów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi to niespotykana dotąd obfitość propozycji (133 zestawy prac pokazywanych w trzech budynkach ASP!), co jednak nie przekłada się na jakość. Zwłaszcza jeśli chodzi o malarstwo. Plusem jest spora reprezentacja multimediów.
RECENZJA. Scena to miejsce, w którym przygwożdżony snopem jasnego światła człowiek przyjmuje role, wchodzi w konwenanse, dopasowuje się, stara się zmieścić siebie w pewnym oczekiwaniu. Sztuka Wojciecha Ledera i Dominika Lejmana może być o tym. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Kojarzona w potocznej świadomości z rzezaniem świątków, sztuka ludowa została zepchnięta na margines współczesnej działalności artystycznej. W postkulturze stanowi ona jednak równoprawną sferę twórczości. O wystawie ludowych wizerunków Chrystusa pisze Przemysław Owczarek.