Podwójnie studencki spektakl w Teatrze Studyjnym - podwójnie, bo studentami są nie tylko aktorzy, ale i reżyserka - jest w dodatku próbą zmierzenia się z Szekspirowską klasyką. Małgorzata Warsicka (studentka reżyserii z Krakowa) i IV rok Wydziału Aktorskiego łódzkiej Szkoły Filmowej porwali się więc z motykami na króla-słońce światowej dramaturgii? Niekoniecznie...
Pełen tekst wywiadu z Dariuszem Stachurą, łódzkim śpiewakiem operowym, któremu trudno dogadać się z dyrekcją Teatru Wielkiego (wersja skrócona ukazała się w grudniowym wydaniu "Kalejdoskopu").
Dzięki współpracy Fundacji Zygmunta Noskowskiego oraz Teatru Muzycznego z okazji Roku Witolda Lutosławskiego zrealizowano w Łodzi widowisko muzyczne dla dzieci. Pan Lutosławski to projekt łączący muzykę, elementy gry aktorskiej, choreografię i radiowe słuchowisko. 
Za nami półmetek tegorocznych Łódzkich Spotkań Teatralnych. Po VII Minifestiwalach w regionie, przyszła pora, aby łódzka publiczność mogła zasmakować klimatu ŁST. Gwiazdą zagraniczną tegorocznej edycji był rosyjski Teatr AKHE z St. Petersburga – teatr inżynieryjny, nazywany również teatrem optycznym
IV edycja Łódzkiego Festiwalu Monodramu „MONOwMANU”, która miała się odbyć w pierwszej dekadzie grudnia, została odwołana. Publikujemy pełen pasji list dyrektora Teatru Małego.
Kapliczka.pl, czyli wszystko dawniej szło lepiej jak teraz - przedstawienie Mikołaja Grabowskiego na podstawie Pamiątek Soplicy Henryka Rzewuskiego i Opis obyczajów ks. Jędrzeja Kitowicza uświetniło jubileusz 125-lecia Teatru im. Stefana Jaracza. To czwarte podejście reżysera do pamiętników z okresu późnego sarmatyzmu. Pierwsze miało miejsce w 1980 roku także na łódzkiej scenie.
Publikujemy jeden z referatów wygłoszonych na sesji z okazji 125-lecia Teatru im. Stefana Jaracza. O poetyckości teatru Mariusza Grzegorzka pisze Piotr Grobliński.
W trzeci weekend października Łódzkie Spotkania Teatralne gościły w Opocznie i Wieluniu.
Z okazji 125-lecia Teatru im. Stefana Jaracza, czyli pierwszej stałej polskiej sceny w Łodzi wydana została ciekawa publikacja. Dzięki benedyktyńskiej pracy Ewy Drozdowskiej i Joanny Siudzińskiej udało się stworzyć bogato ilustrowany spis wszystkich powojennych premier sceny przy ulicy Jaracza.
W Teatrze Powszechnym trwają warsztaty dramaturgiczne Fabryka Komedii, zorganizowane w ramach ogólnopolskiego konkursu na napisanie współczesnej polskiej komedii „Komediopisanie”.