Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
W jaki sposób opowiedzieć o życiu w łódzkim getcie, by uniknąć popadania w klisze martyrologiczne, emocjonalny szantaż i sztampę na poziomie formy spektaklu? Można odnieść się do kilku mocnych, wiele mówiących szczegółów: pestek wiśni, domku dla lalek, granatowej sukienki w białe grochy. Jak podczas akcji performatywnej Weroniki Fibich i Ewy Łukasiewicz „Dwa pokoje” w Teatrze Szwalnia. Pisze Paulina Ilska.
IX Ogólnopolski Festiwal Amatorskich Teatrów Młodzieży i Dorosłych „Trybuna Teatru” odbywał się w dniach 15-17 listopada 2019 roku.
Po blisko 20 latach Teatr TV wraca do Łodzi. W czwartkowy wieczór w Teatrze Nowym im. Dejmka pokazano przedpremierowo spektakl „Fantazja polska”, który po majowej premierze na Małej Scenie jego reżyser Maciej Wojtyszko przeniósł na scenę telewizyjną.
RECENZJA. Premierowy pokaz spektaklu poznańskiego aktora Łukasza Chrzuszcza „Tato/dram” zaskakuje  kameralnością, ujmuje subtelnym i wysmakowanym ujęciem tematu. Odmitologizowany obraz dzieciństwa i dobra rola samego Chrzuszcza to największe atuty tego przedstawienia. Próba mówienia o chłopięcych i męskich emocjach to już sam w sobie akt dużej odwagi. Pisze Paulina Ilska. 
RECENZJA. Podczas konwencjonalnego spotkania towarzyskiego spod znaku five o’clock tea, nagle ktoś krzyczy, ktoś szykuje się do uderzenia, ktoś się histerycznie śmieje. „Łysa śpiewaczka”, spektakl na podstawie sztandarowego dla teatru absurdu dramatu Ionesco, to kolejna prezentacja z okazji jubileuszu 10-lecia Teatru Szwalnia, obchodzonego pod hasłem „szwalnia_expo”. Pisze Paulina Ilska. 
KOMENTARZ. To nie jest komentarz przeciw komuś, ani za kimś. To wyraz smutku, bez podtekstu osobistego. Odejście z Łodzi, z Teatru Pinokio, Konrada Dworakowskiego to wielka strata. Piszę odejście, a nie „sposób” czy „styl”, w jaki do odejścia doszło. Pisze Łukasz Kaczyński
RECENZJA. „Nie jedz tego. To jest na święta!” w reżyserii Mariusza Grzegorzka to bardzo dobry spektakl dyplomowy, ale jako „zwykła” produkcja teatralna wypada tylko dobrze. Dla publiczności codziennej, „niesformatowanej” – to znaczy takiej, która nie przyszła tylko, by zobaczyć „energię dyplomantów” i „jak świetnie radzą sobie na scenie” – oglądanie go będzie zmaganiem. Trudem nie do końca wynagrodzonym. Pisze Łukasz Kaczyński.
Jowita Budnik, Kamil Maćkowiak i Mariusz Słupiński wystąpią w pierwszej premierze Sceny Monopolis, teatru, który powstanie w dawnym magazynie spirytusu Zakładów Monopolu Wódczanego. Ich imponująca rewitalizacja, której efektem jest centrum biurowo-kulturalne Monopolis, właśnie dobiega końca. Mieliśmy możliwość przyjrzeć się mu po raz ostatni przed otwarciem.
RECENZJA. Jak na przyzwoity thriller przystało („Wigilia” Daniela Kehlmana w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego), w rozgrywce psychologicznej na dwoje bohaterów, nowe technologie oraz stary telefon, uczestniczy także gość za ścianą, czyli wyrok losu.
Rozmowa ze śpiewającym aktorem Marcinem Januszkiewiczem o spełnianiu marzeń.