Aktualności | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
O koncertach, podczas których hiszpańscy i włoscy punkowcy atakowali go za noszone mundury różnych służb, niedawnym koncercie z kompozycjami orkiestry Henryka Debicha i muzyką, która trafiła do gry „Cyberpunkt 2077” z Grzegorzem Fajngoldem (Fagotem) rozmawia Eliza Gaust.
Najnowszy tom poetycki Krzysztofa Grzelaka „Poborca mocy” ocenia Tomasz Cieślak.
ROZMOWA. Język „Potopii” pasożytuje na kulturze popularnej, ale też na kulturze graficznej państwa narodowego, kulturze wizualnej Polski - mówi młody artysta Kacper Szalecki w rozmowie z Joanną Glinkowską.
23 lutego 2021 r. w wieku 99 lat zmarła Maria Kondek, artystka i poetka.
RECENZJA. Prime Time zawsze obfitował w ciekawe propozycje artystyczne i projektowe – teraz możemy oglądać tylko te wybrane przez jury. Każda nagroda przypada na inną dziedzinę sztuki lub designu. Przypadek? Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
Teatr Muzyczny zaprasza na musical „Pretty Woman” w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z udziałem Malwiny Kusior, Rafała Szatana, Olgi Szomańskiej czy Marcina Jajkiewicza. Premiera 27 III.
NASZA AUDYCJA. Czy Łódź jest miastem filmu, a Narodowe Centrum Kultury Filmowej powstanie w założonym kształcie? Słuchajcie naszej audycji "Oko Kalejdoskopu" w Radiu Kapitał, bo o tym w sobotę 6 marca będziemy rozmawiać z Mariuszem Grzegorzkiem, reżyserem filmowym i teatralnym, wykładowcą i niedawnym rektorem Szkoły Filmowej, obecnie przewodniczącym Rady Programowej NCKF.
TEMAT NUMERU. „O koncepcji malarskiej swojego ukochanego mistrza tak pisał profesor Fijałkowski: „Cykl unistycznych obrazów Strzemińskiego zawsze mnie fascynował, a w miarę jak przybywa lat, jego czysta dramatyczność staje się dla mnie coraz wznioślejsza i coraz bardziej godna szacunku”.
W dobie ekspertów od wszystkiego. Od wizażu, makijażu, balejażu i łupieżu. Może przyda się taki młodzieńczy wierszyk. Młodzieńcze wiersze nie są najlepsze, ale najszczersze.
FELIETON. „Siedzę tu, ale mi też źle” - mówi grana przez Ewę Dałkowską matka w „Badylach” Andrzeja Barańskiego. Reżyser ten, nie pierwszy raz, sięga w Teatrze Telewizji po prozę Tadeusza Różewicza. Pisze Łukasz Maciejewski.