Film | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Właśnie rozpoczynają się zdjęcia do najnowszego filmu Jana Jakuba Kolskiego „Las, 4 rano”, który będzie powstawał w Łodzi i w lasach pod Tomaszowem Mazowieckim. Główną rolę gra Krzysztof Majchrzak.
Film „Śpiewający obrusik” w reżyserii Mariusza Grzegorzka wygrał rywalizację w ramach sekcji „Inne spojrzenie” na Festiwalu Filmowym w Gdyni. Złoty Pazur przyznawany jest za „odwagę formy i treści”, a konkurs adresowany do filmów eksperymentalnych, wymykających się jednoznacznej klasyfikacji.
Minister kultury i dziedzictwa narodowego będzie współprowadził EC1 Łódź Miasto Kultury. W strukturze tej instytucji znajdzie się Narodowe Centrum Kultury Filmowej, którego powstanie zapowiedziano podczas posiedzenia rządu w Łodzi 13 lipca.
Nastassja Kinski będzie gościem 20. edycji Forum Kina Europejskiego w Łodzi. W tym roku imprezę wsparł sponsor PKN Orlen, dlatego festiwal zmieni nazwę. Główne wydarzenia FKE Orlen Cinergia przeniosą się do kina Helios w Sukcesji.
Czym tak naprawdę będzie się zajmowało Narodowe Centrum Kultury Filmowej? Po co Łodzi Festiwal Transatlantyk? Czy Łódź w kulturze musi się promować obcymi markami? Zapis debaty.
W Łodzi powstanie Narodowe Centrum Kultury Filmowej – Instytucja Kultury współprowadzona przez Miasto Łódź i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Będziemy mieć imprezę, której patronuje wielki artysta, laureat Oscara, przyciągającą dzieła i gwiazdy światowego formatu. Radość nieco przygasa, gdy uświadamiam sobie, że prestiż wypożyczony, co gorsza podkupiony i jakiś taki nie nasz.
W Łodzi powstawały zdjęcia do filmu „Maria Curie" w reżyserii Francuzki Marie Noëlle. W roli tytułowej występuje Karolina Gruszka. W Sali Lustrzanej Pałacu Poznańskich kręcono scenę wręczenia Polce Nagrody Nobla.
Jaki jest wizerunek Łodzi w filmach? Co z niego wynika dla miasta? Co należałoby zrobić, żeby filmowość Łodzi przekształcić w silną markę? O tym rozmawialiśmy na antenie Radia Łódź.
„Polska jest jak dupa, a w środku tej dupy jest dziura i ta dziura to jest właśnie Łódź” – czy można sobie wyobrazić metaforę bardziej bezwzględną, ohydną i nie dającą nadziei? Ten cytat z filmu „Aleja Gówniarzy” (2007) Piotra Szczepańskiego jest typowy.