RECENZJA. Ewa Martyniszyn, Linda Parys i Agata Szuba widzą świat różnie i te swoje sposoby widzenia różnie przekazują. Łączy je zainteresowanie rolą kobiety w społeczeństwie.
RECENZJA. Sztuka Karoliny Matyjaszkowicz to zjawisko. Niewielu świetnych malarzy opuszcza w ostatnich latach łódzką uczelnię, nastawioną raczej na kształcenie projektantów, dlatego ta twórczość cieszy oko i duszę tym bardziej.
RECENZJA. Jean-Marc Caracci mówi o swoim fotograficznym projekcie, że „to sposób na powiedzenie, że wszyscy jesteśmy Europejczykami i jesteśmy z tego dumni”. Ale czy rzeczywiście tematem jest Europejczyk, czy jest nim człowiek – czy w ogóle jest tu jakiś temat rozumiany jako treść? Carracciego interesuje coś ważniejszego – FORMA.
RECENZJA. Wystawę obrazów Benona Liberskiego i Wiesława Garbolińskiego należy zobaczyć: to sztuka bardzo ciekawa, oryginalna, świadcząca o tym, jak silne środowisko artystów-realistów istniało w Łodzi w latach 60. i 70. XX wieku. Czynna do 22 lutego 2015.
Wystawa najlepszych dyplomów z Akademii Sztuk Pięknych jest podsumowaniem działalności uczelni, kilkuletniej pracy pedagogów i studentów – to po dyplomach można poznać kondycję szkoły, jej silne i słabsze strony.
RECENZJA. Fotografie Doroty Sitnik są tak intymne, jak intymny może być kontakt człowieka z naturą, gdy jest on świadomy jej potęgi i kruchości równocześnie, a czuje się jej częścią.
Niejeden artysta zamartwia się, co po jego śmierci stanie się z tym, co stworzył. Rodzina zostaje z masą jego prac, dokumentacji. Bywa, że niechciane obrazy trafiają na śmietnik. Co robić z artystyczną spuścizną?
RECENZJA. "Witalny realizm" - tak zatytułowana została wystawa grupy Koło Klipsa w Muzeum Sztuki w Łodzi.

