RECENZJA. „Pomysłowe mebelki z gąbki”. Jak to ugryźć? Jak nie dać się zwieść pozornej śmieszności? Może tak: Mariusz Grzegorzek wciągnął dyplomantów aktorstwa w spektakl, który jest beką* z beki. O spektaklu w Teatrze Studyjnym pisze Łukasz Kaczyński.
IV Międzynarodowy Festiwal Szkół Teatralnych w Rabacie FIESAD okazał się bardzo szczęśliwy dla pierwszego tegorocznego dyplomu aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. Nagrodę specjalną otrzymał cały zespół spektaklu "Pomysłowe mebelki z gąbki", a dodatkowo nagroda indywidualna trafiła do Kseni Tchórzko.
– Można potraktować miasto jako osobę, pytać jak ta postać wygląda, jaki ma charakter, jak wpływa na innych? – mówi MAŁGORZATA SIKORSKA-MISZCZUK, autorka wystawionej już w Łodzi w Teatrze Nowym sztuki „Kobro” oraz libretta opery „Człowiek z Manufaktury”, która będzie miała premierę w lutym w Teatrze Wielkim.
– Trzeba uważać na to, co się robi. Nie dać się zjeść przez komercję. I nie wpaść w rutynę i bezsens. To jest dla mnie najbardziej dramatyczne, jeżeli widzę człowieka, który już tylko zarabia pieniądze, aby mieć więcej i więcej, ale to, co robi, nie ma żadnego sensu – mówi WOJCIECH PSZONIAK, który wystąpi w roli Przybysza w operze „Człowiek z Manufaktury” w Teatrze Wielkim w Łodzi.
W ramach 41. Łódzkich Spotkań Teatralnych w miniony weekend mieszkańcy Piotrkowa Trybunalskiego mogli obejrzeć dwa ciekawe spektakle teatralne.
RECENZJA. O miłości powiedziano już w teatrze wszystko. Ale gdy wszystko dzieje się jakby pierwszy raz? To jakby (wiemy o tym skądinąd) czyni wielką różnicę… Banalna historia małżeństwa z dziesięcioletnim stażem, opowiedziana przez bohaterów w ciągu jednej nocy, zawiera doświadczenia znane z prawie całej literatury (prawie także robi wielką różnicę).
RECENZJA. „Pomysłowe mebelki z gąbki”. Jak to ugryźć? Jak nie dać się zwieść pozornej śmieszności? Może tak: Mariusz Grzegorzek wciągnął dyplomantów aktorstwa w spektakl, który jest beką* z beki. O premierze w Teatrze Studyjnym pisze Łukasz Kaczyński.
Dziś premiera kolejnych czytanych wersji felietonów naszych autorów. Tym razem nasze zaproszenie do platformy Kalejdoskop NaGłos przyjął Zbigniew Zamachowski. Usiądźcie wygodnie pod kocem, przygaście światło, posłuchajcie jak czytał będzie m.in. Andrzeja Poniedzielskiego.
Teatr Powszechny ma w dorobku kilka udanych realizacji francuskich komedii współczesnych. Kolejną pozycją tego rodzaju jest „Taniec albatrosa” Geralda Sibleyrasa, scenarzysty i dramaturga znanego już łódzkiej publiczności z „Napisu”. Reżyseruje Marcin Sławiński.

