Trwa 33. Festiwal Szkół Teatralnych, coroczne spotkanie młodych aktorów z Krakowa, Łodzi, Warszawy i Wrocławia.
RECENZJA. Co jest w stanie dźwignąć doraźnie literatura, czy może wnieść jakieś
nowe treści do podjętego w "Stopklatce" tematu niepełnosprawności ludzi
unieruchomionych w skorupie własnego ciał?
Ofelie i Antygony żegnają się z życiem, a ich chłopaki płaczą.
Hamletyzują. Śmierć z tekturową kosą gra z Diabłem w kości o nasze
dusze. O 33. Ogólnopolskich Konfrontacjach Teatrów Młodzieżowych CENTRUM pisze jurorka festiwalu.
Teatr Powszechny obchodzi 70. urodziny. Na zakończenie Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych 11 kwietnia po premierze "Wytwórni piosenek" wręczono nagrody zasłużonym pracownikom teatru.
Za nami XXI Międzynarodowy Festiwal Sztuk
Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Najlepsza od kilku lat edycja.
Zakończyła się część konkursowa XXI Międzynarodowego Festiwalu Sztuk
Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Zdaniem głosującej publiczności najlepszym przedstawieniem był Broniewski w reżyserii Adama Orzechowskiego z Teatru Wybrzeże w Gdańsku.
RECENZJA. "Baron cygański” Tomasza Koniny pełen jest aluzji i odniesień. Można oglądać go
„po wierzchu”, można też analizować z różnych stron i szukać drugiego
dna. Wiele tu dobrych pomysłów i niekwestionowanej erudycji reżysera,
sporo jednak też zamętu i niekonsekwencji.
Czy teatry prywatne powinny dostawać dotacje? Czy teatrowi publicznemu grozi kryzys finansowy? Na te pytania próbowali odpowiedzieć goście debaty, którą przygotowały Radio Łódź i "Kalejdoskop". Oto zapis dyskusji.
RECENZJA. Całość, mimo sporego potencjału komicznego, budzi zażenowanie.
Tak wielkie materii pomieszanie jak w "Śnie nocy (nie)letniej" jest bowiem rzeczą nieczęstą.
Można odnieść wrażenie, że realizatorzy powrzucali do scenariusza
wszystkie pomysły i skojarzenia, jakie im przychodziły do głowy,
nie troszcząc się o spójność stylistyczną.